El Govern de la Generalitat de Catalunya i el Ministeri d’Educació de l’Estat han fet un nou pas en l’assetjament a l’educació pública. Noves mesures contra el sistema educatiu amb més retallades que afecten tant les condicions laborals dels docents com les condicions d’aprenentatge dels infants i joves.
Per primer cop una resposta unitària, la vaga del 22 de maig està convocada per tots els sectors del món educatiu públic: sindicats de mestres i d’estudiants, i associacions de mares i pares. La nova jornada reivindicativa és la continuació de les mobilitzacions contra les retallades dels darrers dos anys en defensa de la qualitat de l’educació pública. Des de l’etapa de 0-3 anys fins a la universitat es condemnen les retallades en educació.
Vaga, i ara què!
Entre els docents hi ha la sensació que amb mesures com la vaga, les concentracions i les manifestacions no s’aconsegueix res. El col·lectiu està esgotat d’un procés llarg i actiu però gens efectiu, mentre les condicions empitjoren progressivament.
Amb perdó dels sindicats i dels docents. No hi ha prou amb aturar un dia les escoles. No és el primer cop i fins ara no s’ha aconseguit cap millora, cap negociació, cap esperança. Les vagues convocades només han servit per estalviar al govern milers d’euros i malmetre les castigades butxaques dels treballadors. El crit de la comunitat educativa no vol ser escoltat. És el moment de creuar-se de braços fins que s’aturin els atacs contra les generacions d’infants i joves de l’escola pública. Si no hi ha una rectificació l’única sortida possible és el tancament de forma continuada i sostinguda d’escoles i instituts.
Educació de retalls
Les mesures anunciades ataquen el model educatiu: l’ampliació del nombre d’alumnes per aula, l’augment del nombre d’hores de docència per mestre, la reducció de mestres als centres i la no substitució de les baixes fins després dels 10 primers dies. Mesures que se sumen a la reducció dels ajuts per a escoles bressol, a la reducció de beques i ajuts a les famílies, a la reducció dels pressupostos dels centres públics per cobrir les despeses de funcionament, a la supressió de la sisena hora, a l’augment dels preus de les matrícules universitàries, etc.
L’escola pública, fins ara garant dels principis de la igualtat d’oportunitats i de la cohesió social, perd tota capacitat d’actuar com a agent inclusiu. L’augment d’alumnes per aula: 27 a infantil i primària, 35 a l’ESO, 40 a batxillerat i 35 a FP, i la no substitució de les baixes dels docents, deixen als centres sense la possibilitat d’atendre a la diversitat, d’incidir en l’atenció individualitzada i sobre tot d’atendre els reforços dels alumnes i les alumnes amb més dificultats. La falta de recursos minven la qualitat pedagògica de les escoles públiques. Com amb més alumnes per classe i menys professors als centres es podrà incidir contra el fracàs escolar?
Què pensarem quan els nostres fills i filles no estiguin suficientment preparats per entrar a la universitat i quedin relegats als últims llocs per culpa d’una educació pública que no està a l’alçada del nivell exigit?
Tots ens lluita
S’està malmeten el present educatiu i hipotecant el futur dels alumnes de l’escola pública. Els pares i les mares ens equivoquem si pensem que les retallades en l’educació pública no ens afecten. Els principals perjudicats són els nostres fills i filles. No podem deixar únicament en mans dels docents la defensa de la qualitat de l’educació pública, les retallades continuaran mentre la comunitat educativa i sobretot les famílies no diguem prou! Hem d’assumir decisions valentes per al futur de l’educació dels nostres infants i joves. Els responsables del sistema educatiu no fan miraments amb l’educació i mentre continuïn amb aquesta agressió hem d’adoptar mesures contundents
Privatitzar
Les mesures van camí de segregar les escoles segons el poder adquisitiu de les famílies entre aquelles que disposin de recursos propis, privades i concertades, i les que sense recursos quedaran relegades a atendre els fills i les filles de les famílies més desfavorides. Estem davant d’una conspiració política per encobrir la privatització de l’educació de qualitat.
Per primer cop una resposta unitària, la vaga del 22 de maig està convocada per tots els sectors del món educatiu públic: sindicats de mestres i d’estudiants, i associacions de mares i pares. La nova jornada reivindicativa és la continuació de les mobilitzacions contra les retallades dels darrers dos anys en defensa de la qualitat de l’educació pública. Des de l’etapa de 0-3 anys fins a la universitat es condemnen les retallades en educació.
Vaga, i ara què!
Entre els docents hi ha la sensació que amb mesures com la vaga, les concentracions i les manifestacions no s’aconsegueix res. El col·lectiu està esgotat d’un procés llarg i actiu però gens efectiu, mentre les condicions empitjoren progressivament.
Amb perdó dels sindicats i dels docents. No hi ha prou amb aturar un dia les escoles. No és el primer cop i fins ara no s’ha aconseguit cap millora, cap negociació, cap esperança. Les vagues convocades només han servit per estalviar al govern milers d’euros i malmetre les castigades butxaques dels treballadors. El crit de la comunitat educativa no vol ser escoltat. És el moment de creuar-se de braços fins que s’aturin els atacs contra les generacions d’infants i joves de l’escola pública. Si no hi ha una rectificació l’única sortida possible és el tancament de forma continuada i sostinguda d’escoles i instituts.
Educació de retalls
Les mesures anunciades ataquen el model educatiu: l’ampliació del nombre d’alumnes per aula, l’augment del nombre d’hores de docència per mestre, la reducció de mestres als centres i la no substitució de les baixes fins després dels 10 primers dies. Mesures que se sumen a la reducció dels ajuts per a escoles bressol, a la reducció de beques i ajuts a les famílies, a la reducció dels pressupostos dels centres públics per cobrir les despeses de funcionament, a la supressió de la sisena hora, a l’augment dels preus de les matrícules universitàries, etc.
L’escola pública, fins ara garant dels principis de la igualtat d’oportunitats i de la cohesió social, perd tota capacitat d’actuar com a agent inclusiu. L’augment d’alumnes per aula: 27 a infantil i primària, 35 a l’ESO, 40 a batxillerat i 35 a FP, i la no substitució de les baixes dels docents, deixen als centres sense la possibilitat d’atendre a la diversitat, d’incidir en l’atenció individualitzada i sobre tot d’atendre els reforços dels alumnes i les alumnes amb més dificultats. La falta de recursos minven la qualitat pedagògica de les escoles públiques. Com amb més alumnes per classe i menys professors als centres es podrà incidir contra el fracàs escolar?
Què pensarem quan els nostres fills i filles no estiguin suficientment preparats per entrar a la universitat i quedin relegats als últims llocs per culpa d’una educació pública que no està a l’alçada del nivell exigit?
Tots ens lluita
S’està malmeten el present educatiu i hipotecant el futur dels alumnes de l’escola pública. Els pares i les mares ens equivoquem si pensem que les retallades en l’educació pública no ens afecten. Els principals perjudicats són els nostres fills i filles. No podem deixar únicament en mans dels docents la defensa de la qualitat de l’educació pública, les retallades continuaran mentre la comunitat educativa i sobretot les famílies no diguem prou! Hem d’assumir decisions valentes per al futur de l’educació dels nostres infants i joves. Els responsables del sistema educatiu no fan miraments amb l’educació i mentre continuïn amb aquesta agressió hem d’adoptar mesures contundents
Privatitzar
Les mesures van camí de segregar les escoles segons el poder adquisitiu de les famílies entre aquelles que disposin de recursos propis, privades i concertades, i les que sense recursos quedaran relegades a atendre els fills i les filles de les famílies més desfavorides. Estem davant d’una conspiració política per encobrir la privatització de l’educació de qualitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
No te'n estiguis de dir la teva
Aquest és un espai obert on pots dir la teva, jo ja ho he fet. La teva opinió pot aportar aclariments i diferents punts de vista del què aquí es publica. Les millors aportacions sempre són les constructives, però totes són respectables.
Juntament amb el teu comentari afegeix el teu nom. Si vols seguir els articles publicats, pots subscriure't al bloc o contactar amb mi per rebre informació del que aquí es publiqui.
No tens cap Compte de Google? Inscriu-te aquí.
Amb aquest procés es crearà un compte de Google. Pots donar-te d'alta utilitzant el teu compte de correu electrònic.
ADVERTÈNCIA: Els comentaris que no siguin respectuosos amb les persones i valors, com la tolerància, no es publicaran. En queden exclosos els comentaris amb propostes violentes, discriminatoris tant de sexe com de raça, o qualsevol comentari que no respecti la legalitat vigent. Els comentaris anònims no es publicaran.