Benvingut@!

Aquest és el meu bloc, un espai on hi trobareu algunes reflexions que faig en veu alta i aquells temes que, per algun motiu o altre, he volgut compartir. Fa temps que ho volia fer. No us passa que de vegades teniu ganes de dir la vostra i no sabeu on fer-ho? Per aquest motiu he decidit obrir un bloc, on dir la meva. » Seguir llegint

Gràcies per la teva visita.
 

dilluns, 16 de juny del 2008

Fem ciutat. Pensem en clau local

Fer ciutat i pensar en clau local. Sembla un bon plantejament per tirar endavant propostes de ciutat des de la ciutat, tots els grups polítics assumirien el compromís d'aquestes paraules; tots no!. El PSC a Sant Feliu NO.

En el passat Ple Municipal del mes de maig un fet desolador va enterbolir l'ambient polític local. El grup socialista en solitari, va rebutjar no un cop, sinó dos, una proposta beneficiosa per a la ciutadania de Sant Feliu.

Durant la votació de les mocions, les tres formacions de l'equip de Govern van escollir un model de ciutat ben diferent. Un el que treballa i pensa en clau local i l'altre, el del canvi, que es doblega a decisions de partit preses fora de la ciutat. Amb una situació tant dispar el vot de qualitat de l'Alcalde va decidir per tots.


De què parlem?

De la ciutat del futur, de ser o no ser la capital del Baix Llobregat, del transport públic que tindrem dintre de 8 ó 10 anys però que avui hem de decidir.

Sant Feliu necessita el metro. Un metro pensat per donar servei a la comarca però defensant els interessos de la ciutat i no un model que no ens beneficia, imposat des d'altres municipis.

El metro que necessitem ha de venir des del Mas Lluí. La proposta més interessant per a Sant Feliu és la que recull la prolongació de la línia L3 de metro des de Barcelona (Zona Universitària), passant per Esplugues i Sant Just i arribant a Sant Feliu pel Mas Lluí. Un traçat recte des de Barcelona fins a Sant Feliu, aquesta línia en un futur podrà donar servei al Pla i arribar a Sant Vicenç dels Horts.

Amb l'arribada del metro, Sant Feliu disposarà d'una estació al barri de Mas Lluí, una al Centre i una altra a Falguera, amb un intercanviador a la plaça de l’Estació per a tren, metro, tramvia i autobús.

Un segon ramal de la L3 amb una bifurcació a partir del centre de Sant Just, passant per Sant Joan Despí i acabant a Sant Boi, ens facilitarà la connexió amb el nou Hospital Comarcal i amb les poblacions de l'altra costat del riu Llobregat.

Per contra, el PSC defensa una opció presa des de Barcelona que consisteix en portar la línia de metro L3 a l'estació de Renfe de Sant Joan Despí i d'aquí entrar a Sant Feliu pel mateix recorregut que el tren. Quin dispendi!!! Mateix recorregut, dos mitjans de transport públic.


Un vot que decideix per Sant Feliu

Presentades les mocions d’Iniciativa i Esquerra de portar el metro a Sant Feliu pel Mas Lluí fins a l'estació de RENFE, el resultat de la votació va donar un empat. Els vots a favor d'ICV - EUiA i ERC, els vots en contra del PSC i les abstencions de CIU i PP.

Amb un escenari amb 8 vots a favor (ICV-EUiA i ERC), 8 vots en contra (PSC) i 5 abstencions (CIU i PP), l’alcalde va haver d’utilitzar el seu vot de qualitat per rebutjar la proposta més avantatjosa per a Sant Feliu,


Cap oportunitat al diàleg

En el mateix ple el Síndic Municipal de Sant Feliu va presentar l'informe anual on entre d'altres temes es donava coneixement de d'incompliment de la normativa municipal de participació ciutadana. El síndic va acusar a l'Alcalde de no convocar el Consell de Ciutat, màxim òrgan de participació i deliberació de les problemàtiques que afecten la globalitat de la ciutat, ni els Consells territorials.

L'alcalde, sense considerar les discrepàncies entre els socis de govern ni les propostes coincidents d’Iniciativa i d’Esquerra amb una ampli recolzament, no va donar cap oportunitat al diàleg, al consens ni a la participació i amb el vot de qualitat va impedir aprovar les mocions demanant que el metro arribi a Mas Lluí.


Generar desconfiança

Els nostres representants han de mirar per la ciutat, com es pot explicar a la ciutadania que una proposta d'aquesta envergadura que un cop finalitzada donarà servei als barris més densos i amb més carències de transport públic: Mas Lluí 2 (Sant Just), Mas Lluí i la Falguera amb una estació modal al centre de la ciutat amb connexions de tren, metro, tramvia i autobús, és rebutjada per 8 vots en contra de 21 regidors i regidores?

La política fàcil, senzilla, és la que tots i totes entenem, l'altre la política d'alta volada, la presa en despatxos lluny d'aquí o des d'altres municipis, és la que la ciutadania no entenem i a la fi genera desconfiança en el sistema i en les persones que ens representen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

No te'n estiguis de dir la teva

Aquest és un espai obert on pots dir la teva, jo ja ho he fet. La teva opinió pot aportar aclariments i diferents punts de vista del què aquí es publica. Les millors aportacions sempre són les constructives, però totes són respectables.

Juntament amb el teu comentari afegeix el teu nom. Si vols seguir els articles publicats, pots subscriure't al bloc o contactar amb mi per rebre informació del que aquí es publiqui.

No tens cap Compte de Google? Inscriu-te aquí.

Amb aquest procés es crearà un compte de Google. Pots donar-te d'alta utilitzant el teu compte de correu electrònic.

ADVERTÈNCIA: Els comentaris que no siguin respectuosos amb les persones i valors, com la tolerància, no es publicaran. En queden exclosos els comentaris amb propostes violentes, discriminatoris tant de sexe com de raça, o qualsevol comentari que no respecti la legalitat vigent. Els comentaris anònims no es publicaran.


Escrits relacionats: