Benvingut@!

Aquest és el meu bloc, un espai on hi trobareu algunes reflexions que faig en veu alta i aquells temes que, per algun motiu o altre, he volgut compartir. Fa temps que ho volia fer. No us passa que de vegades teniu ganes de dir la vostra i no sabeu on fer-ho? Per aquest motiu he decidit obrir un bloc, on dir la meva. » Seguir llegint

Gràcies per la teva visita.
 

dilluns, 7 de febrer del 2011

El Sant Feliu que no sento meu


El proper 25 de febrer s’acaba el termini per presentar al·legacions al projecte d’urbanització de la superfície del soterrament. Ens agradi més o menys, com serà el Sant Feliu dels propers anys es decideix ara.

Dos quarts de dotze de la nit, davant meu encara tinc els documents i papers que he anat removent durant la tarda d’avui, fa setmanes que els remeno amunt i avall. Encara no em puc creure que el que tinc entre les mans és la planificació del que serà la meva ciutat d’aquí a no gaires anys. I em faig creus de que la ciutat que han dibuixat els responsables polítics del PSC i CiU sigui realment la ciutat que els santfeliuencs i santfeliuenques volem, desitgem, imaginem; o sóc jo únicament el que pensa que aquesta ciutat no serà mai més com la que jo m’estimo?

Molts pensen que el soterrament està molt lluny i potser per això ara no va la cosa amb ells; d’altres, poden pensar que ni tan sols el veuran i per tant encara els hi preocupa menys. Però amics, companys o veïns, les decisions que en aquest moment altres estan prenen per nosaltres no les podrem canviar en el futur. Tenim temps fins al proper 25 de febrer, després serà massa tard i ja no podrem dir si ens agrada o si no se’ns va consultar.

El model de ciutat que han decidit PSC i CiU no correspon a cap procés de participació ciutadana on haguem tingut l’oportunitat de debatre com i quin Sant Feliu desitgem per viure, tant sols ens han preguntat pels bancs i les fanals, però res sobre gratacels monumentals o quins equipaments són necessaris. El cost per a Sant Feliu no és únicament econòmic, la ciutat patirà una sacsejada tan profunda i contundent que no la reconeixerem. L’actuació afecta a 12,20 hectàrees al llarg d’una avinguda d’uns 1,3 quilòmetres des de la carretera Laureà Miró fins a la carretera Sànson. Sant Feliu 2015, serà tal i com tu t’imagines?

Atura’t un moment: Has pensat com quedarà el parc Nadal amb dues torres de 14 plantes a tocar de la plaça de l’estació? Creus que Sant Feliu necessita oficines i hotel al centre de la ciutat enlloc d’habitatges? Estàs d’acord en què es traslladi el parc de bombers? Quins equipaments penses que necessita la ciutat? T’agradarà una avinguda plena d'edificis alts?

Quan penso com serà Sant Feliu, cada cop tinc més clar que no és el meu Sant Feliu. El soterrament és l’oportunitat per transformar la ciutat, una revolució urbanística i paisatgística de la que tots hem de formar part. Els 21 regidors que tenim la responsabilitat de decidir el futur de Sant Feliu com a ciutat hauríem de reflexionar sobre si el que estem decidint és el que volen els ciutadans de Sant Feliu. Responsabilitat sí, però amb representativitat i amb la confiança que han dipositat en nosaltres tots els ciutadans de la ciutat, no per fer el que vulguem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

No te'n estiguis de dir la teva

Aquest és un espai obert on pots dir la teva, jo ja ho he fet. La teva opinió pot aportar aclariments i diferents punts de vista del què aquí es publica. Les millors aportacions sempre són les constructives, però totes són respectables.

Juntament amb el teu comentari afegeix el teu nom. Si vols seguir els articles publicats, pots subscriure't al bloc o contactar amb mi per rebre informació del que aquí es publiqui.

No tens cap Compte de Google? Inscriu-te aquí.

Amb aquest procés es crearà un compte de Google. Pots donar-te d'alta utilitzant el teu compte de correu electrònic.

ADVERTÈNCIA: Els comentaris que no siguin respectuosos amb les persones i valors, com la tolerància, no es publicaran. En queden exclosos els comentaris amb propostes violentes, discriminatoris tant de sexe com de raça, o qualsevol comentari que no respecti la legalitat vigent. Els comentaris anònims no es publicaran.


Escrits relacionats: