Benvingut@!

Aquest és el meu bloc, un espai on hi trobareu algunes reflexions que faig en veu alta i aquells temes que, per algun motiu o altre, he volgut compartir. Fa temps que ho volia fer. No us passa que de vegades teniu ganes de dir la vostra i no sabeu on fer-ho? Per aquest motiu he decidit obrir un bloc, on dir la meva. » Seguir llegint

Gràcies per la teva visita.
 

dimarts, 24 de maig del 2011

Punt i a part


A pocs dies de constituir-se el nou consistori i abans de fer quinieles amb els pactes, ara que amb la campanya ja acabada tinc una mica de temps per mirar enrera vull gaudir de la feina feta durant els darrers quasi tres anys com a regidor de l'ajuntament de Sant Feliu de Llobregat. Vull fer balanç de la meva tasca municipal, uns anys intensos des de que vaig prometre el càrrec i en els que he participat activament i representat als meus veïns i veïnes el millor que he sabut. Com la majoria de les coses que un fa a gust han passat volant.

Amb la mateixa il·lusió de quan vaig començar aquest projecte i sense perdre en cap moment de vista que aquesta tasca és la de representar i no la de substituir a la ciutadania, reflexió que molts polítics haurien de pendre en consideració ja que un cop tenen la possibilitat de decidir els hi sembla que la seva decisió és la que més val i la que la seva opinió és la més important. En moltes ocasions els polítics ens emparem en generalismes: la ciutadania, la ciutat, els veïns i veïnes, etc. per donar consistència a les nostres decisions i en moltes d'aquestes ocasions només és el reflex d'unes poques veus i no pas del conjunt al que en realitat les emmarquem. Fugint d’aquesta trampa, he intentat dialogar i escoltar tothom.

Em vaig marcar el repte de participar activament en la representació de la meva ciutat, i així ho he fet. Estic satisfet de la feina realitzada des de que vaig acceptar aquesta responsabilitat i no he dubtat que vaig prendre una bona decisió. Ara tinc una doble satisfacció: per una banda la de la feina feta i per l’altre la d’haver contribuït a millorar la meva ciutat.

Des del grup municipal d’ICV-EUiA he tingut la sort de participar en el debat polític. Com a regidor he defensat en tot moment el que hem entès que era el que la ciutadania ens demanava i hem mantingut un diàleg amb totes les persones que han volgut fer-nos arribar la seva opinió, les seves propostes i també les seves queixes.

Plens municipals, mocions; durant aquests anys hi ha hagut moments difícils i temes conflictius: com la compra de la sala Iberia amb un cost irresponsable per part de l’ajuntament, la requalificació de les zones verdes del Mas Lluí, el finançament del soterrament o el projecte de planejament de la superfície del soterrament aprovada per CiU i PSC sense la participació de la ciutadania i sense consens polític.

La tasca des de l’oposició ha estat dura i escassa en satisfaccions però no absenta d’elles. Personalment he defensat aquells temes relacionats amb la infància, reclamar millores en l’atenció a la infància en risc; l’educació, ajudes a la compra de llibres de text amb uns criteris més equitatius per a les famílies que més ho necessiten, aules d’estudi pels estudiants, millora ens els camins escolars per l’autonomia dels infants per anar i tornar a l’escola; la memòria històrica, retirada de les plaques franquistes dels carrers o la identificació del refugi antiaeri del parc Nadal; els serveis públics, en defensa del personal de les escoles bressol, mitjans de comunicació municipals plurals o contra les retallades del govern de la Generalitat; etc. Tres anys que han passat volant però que em deixen satisfet ara que miro enrera.



Als meus companys del grup municipal i als nous incorporats, els hi desitjo el millor en aquesta aventura. Tenim un model de ciutat a construir i un programa a defensar. Els propers quatre anys, si podem afrontar el soterrament, canviaran la fesomia de la ciutat. Tot un repte i la ciutat espera molt de nosaltres.

Als amics, amigues i coneguts, als qui sense no ser-ho ens heu donat la vostra confiança, a tots i a totes gràcies, moltes gràcies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

No te'n estiguis de dir la teva

Aquest és un espai obert on pots dir la teva, jo ja ho he fet. La teva opinió pot aportar aclariments i diferents punts de vista del què aquí es publica. Les millors aportacions sempre són les constructives, però totes són respectables.

Juntament amb el teu comentari afegeix el teu nom. Si vols seguir els articles publicats, pots subscriure't al bloc o contactar amb mi per rebre informació del que aquí es publiqui.

No tens cap Compte de Google? Inscriu-te aquí.

Amb aquest procés es crearà un compte de Google. Pots donar-te d'alta utilitzant el teu compte de correu electrònic.

ADVERTÈNCIA: Els comentaris que no siguin respectuosos amb les persones i valors, com la tolerància, no es publicaran. En queden exclosos els comentaris amb propostes violentes, discriminatoris tant de sexe com de raça, o qualsevol comentari que no respecti la legalitat vigent. Els comentaris anònims no es publicaran.


Escrits relacionats: